lunes, 21 de abril de 2008

EL "ESTREMEÑU" YA TIENE WIKIPEDIA...

Noticia de interés para todos los Extremeños... El "Estremeñu" ya tiene su Wikipedia.
El extremeño (o "estremeñu" en el original) ya tiene su Wikipedia (la enciclopedia on line). Se llama Güiquipeya nace con 12.547 vocablos (frente a los 350.000 que tiene la versión en español), se inició como proyecto en enero de 2007 y ha sido aprobado por Wikimedia, la fundación que administra Wikipedia, el pasado 8 de marzo.

“La Güiquipeya n'estremeñu á siu finalmenti aprebá."
La Güiquipeya la definen como una enciclupeya libri en estremeñu sostribá ena tenulohia güiqui (wiki). Güiquipeya s'escrebi de mó i maea colabutativa pol mé voluntárius, premitiendu que la huerça los endirguis seyan moificaus pol cualisquiel presona con acesu através dun escrucaol web. La mayol palti los endirguis de Güiquipeya son traucionis la Wikipedia, enciclupeya e continius libris. Nesta web se trata e dal a conocel Estremaura pol mé las sus luengas, tomandu cumu basi la Güiquipeya en artuestremeñu".

En el documento de aprobación se estima que los hablantes del "estremeñu" rondan entre las 200.000 y las 500.000 personas, aunque potencialmente podría ser utilizado por un millón.

La Güiquipeya ha puesto de moda la lexicología popular. Pero hace años que extremeños anónimos se interesan por el léxico particular de cada pueblo y cada grupo social. Como ejemplo de todo el léxico recogido.

En «Vocabulario serón» se aprende que en La Serena abundan los sinónimos de borracho. A saber: achispao, apipao, borrachuzo, piporro, peo, jateao o zorondón. No se queda atrás el acervo de apelativos referidos a personas torpes y testarudas, que son bestiajos, bicharracos, cabestros, cenachos, maneaos, ceporros, cermeños, chabacanos, garroteros, geñúos, perogallos, perritracos, porrúos, remolones o zopencos.

Apoyemos a la güikipeya!!!!

No hay comentarios: